Wilt u meer emotioneel verbonden shoppers?

Wilt u meer emotioneel verbonden shoppers? Laat de gegevens uw co-piloot worden.
Veel mensen beschouwen zichzelf als trouw aan minstens één of zelfs meerdere merken. In veel gevallen is het verschil tussen de daadwerkelijke producten of diensten van concurrerende merken echter nauwelijks merkbaar, vooral voor niet-ingewijden.

Is het inderdaad mogelijk dat een salade in een restaurant zo veel beter smaakt dan in een andere, dat het de moeite waard is om een ​​half uur naar de andere kant van de stad te gaan? Is het mogelijk dat een hardwareleverancier zijn concurrenten al tientallen jaren kan ontlopen om zich te ontwikkelen, zelfs als beide bedrijven praktisch dezelfde goederen tegen ongeveer dezelfde prijs verkopen?
Voor fervente fans is het antwoord altijd ja. Maar waardoor zijn mensen zo betrokken bij de naam of het logo? Waarom geven mensen de voorkeur aan Dunkin 'Donuts, hoewel andere coffeeshops met donuts misschien niet slechter zijn?
Het antwoord op deze vraag ligt in ons brein en ons hart. Als we echt verliefd worden op een merk, is het heel moeilijk om deze verbinding te verbreken. Zoals vermeld in een van de artikelen in het maandelijkse populaire wetenschappelijke tijdschrift Harvard Business Review, in de mode-industrie, zijn beruchte fans bereid om 2,3 keer meer te betalen voor hun favoriete merken. Daarom moeten marketeers proberen de kopers warme gevoelens voor hun merk te laten ervaren en vervolgens proberen ze te spelen. En ze kunnen dit doen met behulp van droge nummers.

Gegevens gebruiken om relaties tussen klanten en het merk te creëren
Alle sterke relaties impliceren een emotionele band. Gelukkig hoeven marketeers niet op de pijlen van Cupido te leunen. Met behulp van gegevens en statistieken kunnen ze effectieve strategieën ontwikkelen voor het vastleggen van consumenten, en in sommige gevallen voor het leven.
Wat krijgen we als resultaat wanneer we, in een poging om het geheim van een sterker partnerschap tussen de verkoper en de koper bloot te leggen, de gegevensstromen bestuderen? Volgens hetzelfde artikel uit het tijdschrift Harvard Business Review zijn consumenten die een sterkere band met het merk voelen, meestal 52 procent waardevoller dan degenen die er eenvoudigweg tevreden mee zijn. Ze schrijven over hem op sociale netwerken. Ze creëren een gerucht rond nieuwe producten. Ze geven zelfs aanbevelingen en directe links. En in sommige bedrijfstakken brengen ze twee keer zoveel uit als anderen.
Als deze cijfers indruk op u hebben gemaakt, waarom zou u dan niet profiteren van het menselijk verlangen om deel uit te maken van iets groters? Ontwikkel een plan voor een efficiënter gebruik van gegevens met het doel om goede oude contactpraktijken toe te passen. Hier is hoe dit te bereiken:


https://telegra.ph/fsdf-01-08
https://telegra.ph/Pervyj-centrobezhnyj-kompressor-01-08

Ai Essay Writer

A 27-year-old freelance journalist based in London, specialising in the media industry.